: Mexican teachers working in the area of English language, provided the contextfor the study. In Mexico, English teaching in the basic education system is still incipient,irregular, in progress, and not yet compulsory in all institutions. Therefore, this study aimsto describe contextual factors that influence what teachers believe to be possible or not tofoster in their own teaching practice. The study uses qualitative content analysis to exploreteachers’ narratives displaying beliefs of 9 Mexican teachers working in a state in CentralMexico. The in-depth analysis led to the identification of concrete factors that in Teachers’Beliefs hinder the use and fostering of strategies used in the process of learning a language,also known as Language Learning Strategies (LLS), in their teaching practice. The findings,based on two specific kinds of strategies
metacognitive and social, show that for the teachersin this state there are three main beliefs that hinder the use and fostering of LLS. Theidentification of such contextual factors is of relevance to Teacher Education as a result ofthe interaction between the actual teaching practice, the previous knowledge and the personalbeliefs, which frame the contextual factors and guide the teachers’ pedagogical decisions.Các giáo viên người Mexico làm việc trong lĩnh vực tiếng Anh, đã cung cấp bốicảnh cho nghiên cứu. Ở Mexico, việc giảng dạy tiếng Anh trong hệ thống giáo dục cơ bảnvẫn còn sơ khai, không thường xuyên, đang trong quá trình hoàn thiện và chưa bắt buộc ở tấtcả các cơ sở giáo dục. Do đó, nghiên cứu này nhằm mục đích mô tả các yếu tố bối cảnh ảnhhưởng đến những gì giáo viên tin là có thể hoặc không thể thúc đẩy trong quá trình giảng dạycủa chính họ. Nghiên cứu sử dụng phân tích nội dung định tính để khám phá những câuchuyện kể của giáo viên thể hiện niềm tin của 9 giáo viên người Mexico đang làm việc tạimột bang ở miền Trung Mexico. Phân tích chuyên sâu đã dẫn đến việc xác định các yếu tốcụ thể trong Niềm tin của giáo viên cản trở việc sử dụng và thúc đẩy các chiến lược được sửdụng trong quá trình học một ngôn ngữ, còn được gọi là Chiến lược học ngôn ngữ (LLS),trong thực tiễn giảng dạy của họ. Những phát hiện, dựa trên hai loại chiến lược cụ thể
siêunhận thức và xã hội, cho thấy rằng đối với các giáo viên ở bang này, có ba niềm tin chínhcản trở việc sử dụng và bồi dưỡng LLS. Việc xác định các yếu tố bối cảnh như vậy có liênquan đến Giáo dục Giáo viên do sự tương tác giữa thực tiễn giảng dạy thực tế, kiến thứctrước đây và niềm tin cá nhân, tạo nên các yếu tố bối cảnh và hướng dẫn các quyết định sưphạm của giáo viên.