Games are deemed to be very motivating in English language teaching and learning, and technology-based games can be more engaging. Nevertheless, the use of technology-based games in English language teaching in different contexts can be various due to discrete characteristics of each context. This quantitative study aims at examining students’ perceptions of the effectiveness of technology-based games in English language learning at a secondary school in Ba Ria – Vung Tau, Vietnam. It involved a group of 86 students in answering the questionnaires. The gained data were processed by the software SPSS in terms of descriptive statistics. The findings showed that the participants believed in the effectiveness of technology-based games in English language learning as they could enhance their language knowledge, skills and learning motivation via playing technology-based games in English language learning. This study is hoped to contribute its part to better understanding of the effectiveness of technology-based games in education in general and English language teaching in specific in the research context and other similar ones.Trò chơi được cho là tạo động lực trong quá trình dạy và học tiếng Anh, và trò chơi dựa trên nền tảng công nghệ có thể thu hút hơn. Tuy nhiên, việc sử dụng trò chơi dựa trên nền tảng công nghệ trong giảng dạy tiếng Anh ở ngữ cảnh khác nhau có thể khác nhau do đặc điểm riêng biệt của từng ngữ cảnh. Nghiên cứu định lượng này nhằm mục đích tìm hiểu nhận thức của học sinh về hiệu quả của trò chơi dựa trên nền tảng công nghệ trong việc học tiếng Anh tại một trường trung học ở Bà Rịa - Vũng Tàu, Việt Nam. Một nhóm học sinh gồm 86 người tham gia trả lời các bảng câu hỏi. Dữ liệu thu thập được xử lý bởi phần mềm SPSS theo phương pháp thống kê mô tả. Kết quả cho thấy học sinh tin tưởng vào hiệu quả của trò chơi dựa trên nền tảng công nghệ trong việc học tiếng Anh vì họ có thể nâng cao kiến thức ngôn ngữ, kỹ năng và động lực học tập thông qua trò chơi dựa trên nền tảng công nghệ trong việc học tiếng Anh. Nghiên cứu này hy vọng sẽ đóng góp một phần vào việc hiểu rõ hơn về hiệu quả của trò chơi dựa trên nền tảng công nghệ trong dạy học nói chung và dạy tiếng Anh nói riêng trong ở nơi nghiên cứu và các ngữ cảnh tương tự.