Siêu thị là hình thức bán lẻ hiện đại đã xuất hiện ở Việt Nam từ những năm 90 của thế kỉXX. Vai trò của mạng lưới siêu thị là cung cấp một không gian tiêu dùng văn minh có cơ cấuhàng hóa đa dạng, chất lượng sản phẩm tốt nhằm mang lại sự tiện lợi cho khách hàng. Trêncơ sở tổng quan một số vấn đề chung về phát triển siêu thị
nghiên cứu đã vận dụng các phươngpháp nghiên cứu định tính để đánh giá các thực trạng, cơ hội và thách thức đối với sự pháttriển mạng lưới siêu thị của tỉnh Thanh Hóa. Nghiên cứu cũng đề xuất 5 nhóm giải pháp gópphần mở rộng và khai thác hiệu quả mạng lưới siêu thị ở Thanh Hóa trong thời gian tới.Supermarket is a modern form of retail that has appeared since the 1990s of the 20thcentury in Vietnam. The role of the supermarket network in our country is to provide acivilized consumption space with a diversified structure of goods and good product qualityto bring convenience to customers. The development of supermarket network is influencedby many factors: economic development and national economic policy
population size,structure and income
urbanization and industrial lifestyle
international economicintegration and foreign investment, socio-cultural factors, local supply chain factors,etc. Onthe basis of an overview of some common supermarket issues, the study evaluates theconditions for developing supermarket network in Thanh Hoa province. The study alsoproposes a number of solutions to contribute to effectively expanding and exploiting thesupermarket network in Thanh Hoa in the future