Grammar plays an important role in second language learning process. How to make grammar teaching and learning interesting and effective is a great concern of many teachers. Therefore, the research was carried out to investigate the effectiveness of Quizizz application and the attitudes of students towards using Quizizz application in grammar learning as well. This experimental research was conducted in eight-week intervention of the academic year 2021-2022. The participants included sixty two first-year English majored students at Khanh Hoa University. Grammar test based on the curriculum and the close-ended questionnaire were employed as data collection instruments to determine their grammar achievement as well as perspectives towards the implementation of Quizizz application. The results show that this application has a positive effect on students’ learning outcomes, and they have positive attitudes towards this method. Therefore, it is suggested that EFL teachers should consider applying Quizizz application in grammar periods to help students learn grammar better.Ngữ pháp đóng một vai trò quan trọng trong quá trình học ngôn ngữ. Làm thế nào để việc dạy và học ngữ pháp trở nên thú vị và hiệu quả là mối băn khoăn, trăn trở của nhiều giáo viên. Vì vậy, nghiên cứu này được thực hiện nhằm khảo sát tính hiệu quả cũng như thái độ của người học trong việc sử dụng ứng dụng Quizizz trong các giờ học ngữ pháp. Nghiên cứu thực nghiệm này được thực hiện 8 tuần trong năm học 2021-2022. Đối tượng khảo sát bao gồm 62 sinh viên chuyên ngữ năm nhất trường Đại học Khánh Hòa. Dữ liệu được thu thập qua các bài kiểm tra ngữ pháp dựa trên chương trình học của sinh viên và phiếu điều tra với các câu hỏi kín. Kết quả nghiên cứu cho thấy rằng ứng dụng Quizizz có ảnh hưởng tích cực đến kết quả học tập của sinh viên, đồng thời họ cũng có những phản hồi tốt đối với phương pháp này. Do vậy, tác giả nghiên cứu khuyến nghị giáo viên nên xem xét sử dụng ứng dụng này trong giờ ngữ pháp để việc học ngữ pháp của sinh viên hiệu quả hơn.