In the context of education and training development in the 21st century, assessing learners’ academic attainments has been identified as a breakthrough in order to fundamentally renovate education and training, especially in Vietnam's higher education. Outcomes-based assessment is a form of assessments that has been applied in many countries since the early 21st century, and is currently being used in universities in Vietnam. By using the survey method, secondary literature research, and expert interview, the article summarizes the main limitations on cadets’ outcomes-based assessment in English subject in military institutions and proposes five methods of management on military cadet's outcomes-based assessment in English subject, focusing mainly on changing perception, completing the system of legal documents, improving the capacity of managing officers and English lectures, while strengthening the application of information technology, and conducting inspection and supervision in assessment. These suggestions can be practical suggestions for military institutions to improve the quality of English training for future army officers.Trong bối cảnh phát triển giáo dục hiện nay, đánh giá kết quả học tập của người học được xác định là khâu đột phá nhằm đổi mới căn bản giáo dục đại học ở Việt Nam. Đánh giá kết quả học tập của người học đáp ứng chuẩn đầu ra là hình thái đánh giá được nhiều quốc gia áp dụng từ những năm đầu của thế kỷ XXI, hiện tại đang được các trường đại học ở Việt Nam triển khai. Bằng các phương pháp khảo sát, nghiên cứu tài liệu thứ cấp, phương pháp chuyên gia, bài viết tóm tắt những hạn chế chính trong quản lý đánh giá kết quả học tập của học viên ở các trường sĩ quan quân đội đáp ứng chuẩn đầu ra và đề xuất 05 biện pháp quản lý nội dung này, tập trung chủ yếu vào việc thay đổi nhận thức và tư duy, hoàn thiện hệ thống văn bản quy phạm pháp luật, nâng cao năng lực của đội ngũ cán bộ quản lý, giảng viên tiếng Anh, đồng thời tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin cũng như hoạt động kiểm tra, giám sát trong đánh giá. Những đề xuất này có thể là những gợi ý thiết thực cho các trường sĩ quan quân đội nhằm nâng cao chất lượng đào tạo tiếng Anh cho đội ngũ sĩ quan quân đội tương lai.