For foreign language learners often have difficulty writing a story in the target language, a five-week vignette project in which participants were asked to write incomplete narratives was conducted. This paper aims at examining the participants’ attitudes towards the project, specifically in terms of their cognition, affect and behaviors. Two data collection instruments in the research included a five-point Likert scale questionnaire and semi-structured interviews, both of which were administered to the participants at the end of the project. The results suggest that the participants had positive perceptions towards the project by acknowledging its impacts on their language, skills, and feelings and stating their willingness to partake in other similar projects. Furthermore, several recommendations were also made by the participants in order to better the upcoming activities. It is hoped that the findings would allow teachers, students and those who are concerned with vignette writing to recognize its potential applications in language teaching and learning.Người học ngoại ngữ thường gặp khó khăn khi viết một câu chuyện bằng ngôn ngữ đích
do đó, một dự án kéo dài năm tuần đã được thực hiện trong đó người học sẽ viết vignette – những câu chuyện chưa hoàn chỉnh. Mục đích của bài viết này là tìm hiểu thái độ của người tham gia đối với dự án, cụ thể là về nhận thức, tình cảm và hành vi. Nghiên cứu sử dụng hai công cụ thu thập dữ liệu là bảng câu hỏi khảo sát và phỏng vấn bán cấu trúc được thực hiện cuối dự án. Kết quả nghiên cứu cho thấy người tham gia có thái độ tích cực với dự án khi cho rằng dự án có tác động tích cực tới ngôn ngữ, kỹ năng, cảm xúc của mình và họ sẵn lòng tham gia các hoạt động tương tự. Thêm vào đó, người tham gia cũng đề xuất một số ý kiến để cải thiện các dự án tiếp theo. Hy vọng rằng các kết quả này sẽ giúp giáo viên, người học và những ai quan tâm nhận thức được tiềm năng trong việc sử dụng vignette trong hoạt động dạy và học ngoại ngữ.