Equipping learners with intercultural intelligence is one of the objectives of English language teaching and learning in the globalisation
however, it is observed that many English language learners cannot interact with foreigners well in multicultural contexts due to a lack of intercultural intelligence. This paper presents the results of a mixed methods study which aims to investigate English as a foreign language learners’ attitudes towads Skype-assisted intercultural intelligence learning. A cohort of 170 learners, who had finished the course of Skype-assisted intercultural intelligence learning, took part in answering the questionnaire, and ten of them participated in the interviews. The gained data were analysed in terms of descriptive statistics and content analysis. The findings revealed that learners had positive attitudes towards Skype-assisted intercultural intelligence learning. Regarding three components of attitudes, learners were found to have good knowledge, positive sentiments, and active behaviors towards Skype-assisted intercultural intelligence learning. Based on these preliminary findings, some pedagogical implications are recommended for improving the quality of intercultural intelligence teaching and learning in the research context and other similar ones.Trang bị cho người học trí tuệ liên văn hóa là một trong những mục tiêu của việc dạy và học tiếng Anh trong bối cảnh toàn cầu hóa
tuy nhiên, qua quan sát cho thấy nhiều người học tiếng Anh không thể giao tiếp tốt với người nước ngoài trong bối cảnh đa văn hóa do hạn chế về trí tuệ liên văn hóa. Bài báo này trình bày kết quả một nghiên cứu hỗn hợp nhằm tìm hiểu về thái độ của người học tiếng Anh như một ngoại ngữ đối với việc học tập trí tuệ liên văn hóa có sự hỗ trợ của Skype. Một nhóm gồm 170 học viên đã hoàn thành khóa học về trí tuệ liên văn hóa có sự hỗ trợ của Skype tham gia trả lời bảng câu hỏi, và 10 học viên tham gia phỏng vấn. Dữ liệu thu thập được phân tích theo thống kê mô tả và phân tích nội dung. Kết quả cho thấy người học có thái độ tích cực đối với việc học tập trí tuệ liên văn hóa có sự hỗ trợ của Skype. Về ba thành phần của thái độ, người học nhận thấy họ có kiến thức tốt, tình cảm tích cực và hành vi tích cực đối với việc học trí tuệ liên văn hóa có hỗ trợ của Skype. Dựa trên những kết quả sơ bộ này, một số khuyến nghị được đề xuất nhằm cải thiện chất lượng dạy và học trí tuệ liên văn hóa trong bối cảnh nghiên cứu và những bối cảnh tương tự khác.