Practicum is an important component of teacher education programs in Vietnam. However, there is little research that can provide readers with an overview of the organisation of practicums and the level of school-university partnership in this context. The present study analyzes data obtained from 89 curricula from 22 teacher training institutions, and policy documents, implementation manuals and reports from 36 institutions in Vietnam. The results of document analysis show that there is a great difference between institutions in terms of the number of practicums, the duration of the practicums, its beginning and ending points. In addition, document analysis also shows that 4 models of practicums are being implemented at teacher training institutions showing different levels of partnership between universities and schools. Findings of this study are useful to policymakers on practicum policies, curriculum designers, lecturers, pedagogical students, and school teachers.Thực tập sư phạm (TTSP) là một cấu phần quan trọng trong đào tạo giáo viên (ĐTGV) ở Việt Nam. Tuy nhiên, rất ít nghiên cứu có thể cung cấp cho người đọc một bức tranh tổng quan về các phương thức TTSP. Nghiên cứu của chúng tôi phân tích dữ liệu thu được từ 89 khung chương trình của 22 cơ sở ĐTGV, và các tài liệu chính sách, văn bản hướng dẫn triển khai thực tập và báo cáo của 36 cơ sở ĐTGV ở Việt Nam. Kết quả phân tích tài liệu cho thấy có sự khác nhau rất lớn giữa các trường về số lượng các kỳ thực tập, thời lượng dành cho thực tập, thời gian bắt đầu TTSP và kết thúc TTSP. Ngoài ra, phân tích tài liệu cũng cho thấy 4 mô hình TTSP đang được triển khai tại các cơ sở ĐTGV thể hiện mức độ hợp tác khác nhau giữa trường đại học và trường phổ thông. Đây là những kết quả nghiên cứu hữu ích đối với những người làm chính sách về ĐTGV, người thiết kế chương trình ĐTGV, giảng viên, sinh viên sư phạm, và giáo viên các trường phổ thông.