Based on the results of in-depth interviews with lecturers and a survey of questionnaires with students, the paper presents the teaching methods being used in the Bachelor of Information and Library Science training program at the University of Social Sciences and Humanities, VNU-HCM. The study shows the views of lecturers and the reasons why they choose teaching methods. Research result is considered as a source of reference information for experts and lecturers in developing training programs as well as designing teaching activities.Dựa trên kết quả phỏng vấn sâu giảng viên và khảo sát bảng hỏi với sinh viên, bài viết trình bày các phương pháp giảng dạy đang được sử dụng trong chương trình đào tạo cử nhân ngành Thông tin-Thư viện tại Trường Đại học KHXH&NV, Đại học Quốc gia Tp. Hồ Chí Minh. Nghiên cứu cho thấy, quan điểm của giảng viên và nguyên nhân giảng viên lựa chọn các phương pháp giảng dạy. Kết quả nghiên cứu là nguồn thông tin tham khảo cho các nhà chuyên môn trong việc xây dựng chương trình đào tạo cũng như thiết kế hoạt động giảng dạy.