In this article, we have conducted a survey on the word competency of Korean students who have been or are studying Vietnamese at some training institutions in Vietnam recently. The survey was conducted in 2 phases, with 2 main survey tools: Vocabulary and word capacity survey on the topic of "human body parts"
The final test of level B, Vocabulary - Grammar, through 2 forms of survey: face-to-face and online (send link). Results obtained: 156 questionnaires and 94 tests were performed. After that, we assessed the word competency of the learners according to 2 criteria: according to the ability levels: Proficient, Satisfactory, Limited, Not yet capable
and by score: Excellent, Fair, Average, Weak. From there, we propose some solutions in Vietnamese language training for Koreans in Vietnam today.Trong bài viết này, chúng tôi đã tiến hành khảo sát năng lực từ ngữ của học viên Hàn Quốc đã hoặc đang học tiếng Việt tại một số cơ sở đào tạo ở Việt Nam trong thời gian gần đây. Khảo sát được tiến hành thành 2 đợt, với 2 công cụ khảo sát chính là: Phiếu khảo sát vốn từ và năng lực từ ngữ về chủ đề “bộ phận cơ thể người”
Bài kiểm tra kết thúc trình độ B, phần Từ vựng – Ngữ pháp, qua 2 hình thức khảo sát là: trực tiếp và trực tuyến (gửi link). Kết quả thu được: 156 phiếu khảo sát và 94 bài kiểm tra được thực hiện. Sau đó, chúng tôi đã đánh giá năng lực từ ngữ của đối tượng này theo 2 tiêu chí: theo các mức độ năng lực: Thành thạo, Đạt yêu cầu, Còn hạn chế, Chưa có năng lực
và theo điểm số: Giỏi, Khá, Trung bình, Yếu. Từ đó, chúng tôi đề xuất một số giải pháp trong việc đào tạo tiếng Việt cho người Hàn Quốc ở Việt Nam hiện nay.