Flipped classrooms are becoming an increasingly popular method because it is suitable with the fact that Large classes are more and more increasingly common at the universities and the complicated developments of the Covid 19 pandemic. The flipped classroom is an important form of blended learning. The flipped classroom is a dynamic teaching model that compared to traditional learning methods, students who come to class to listen to teachers' lectures and then do homework will be "reversed". By the way, students have to view learning materials (subject records, lecture slides, videos, textbooks, tutorials...) at home through the learning management system (classroom, zalo,...). The article used quantitative research methods and set up a questionnaire to collect data from lecturers and students of universities in Vietnam. It has studied the conditions to ensure teaching and learning in large classes under flipped classrooms during the Covid 19 pandemic. The results showed that condition was related from the government level such as the university's teaching and learning policy, to lecturers and students, especially to the conditions of information infrastructure and suitable facilities.Với thực tế lớp đông sinh viên ngày càng phổ biến ở bậc đại học, những diễn biến phức tạp của đại dịch Covid 19, lớp học đảo ngược đang trở thành một phương thức ngày càng phổ biến. Lớp học đảo ngược là một dạng quan trọng của dạy học kết hợp. Lớp học đảo ngược (flipped classroom) là mô hình giảng dạy năng động, có thể hiểu rằng so với phương pháp học tập truyền thống, sinh viên đến lớp nghe thầy cô giảng bài rồi trở về nhà làm bài tập sẽ được “đảo ngược” bằng phương pháp sinh viên phải xem các tài liệu học tập (hồ sơ môn học, slide bài giảng, video, giáo trình, các bài hướng dẫn…) ở nhà thông qua hệ thống quản lí học tập (classroom, zalo,…). Bài viết sử dụng phương pháp nghiên cứu định lượng, thiết bảng hỏi thu thập ý kiến của giảng viên và sinh viên các trường đại học tại Việt Nam về các điều kiện đảm bảo dạy và học trong các lớp đông theo hình thức lớp học đảo ngược giữa giai đoạn dịch bệnh Covid 19 diễn biến phức tạp. Kết quả khảo sát cho thấy, điều kiện đó liên quan đến cấp vĩ mô như chính sách dạy và học của nhà trường, liên quan đến giảng viên, sinh viên và đặc biệt là các điều kiện về hạ tầng thông tin và cơ sở vật chất phù hợp.