THE DIDACTIC TRANSPOSITION COMPETENCE OF MATHEMATICS PRESERVICE TEACHERS

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Hong Quan Ngo, Dinh Phuong Vu

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội: Khoa học Giáo dục, 2023

Mô tả vật lý: tr.151

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 342210

In the context of the implementation of the Vietnamese General Education Curriculum in 2018, teachers must be able to use knowledge from a variety of sources due to the demand to develop students’ competence. Teachers must transform it into knowledge to be taught and convert knowledge to be taught into taught knowledge. This process is related to the term called didactic transposition. To teach students, teachers need to be adept at didactic transposition. The study aims to propose a set of criteria for the internal didactic transposition competence, surveying the internal didactic transposition competence of mathematics preservice teachers presently training at Hanoi National University of Education, and suggesting some measures to enhance that competence.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH