The application of Information and Communication Technology (ICT) in teaching plays an important part in the training of English teachers in Vietnam to meet the educational reform requirements of the country. This study uses a convergent mixed-methods research design to find out the perceptions of high school English teachers and university English lecturers on issues related to technology and technology integration in the training of pedagogical skills for English teachers in the education system. The data were collected from a survey with the participation of 60 English teachers undertaking the Pedagogical Professional training course and face-to-face interviews with three lecturers who taught in this training course. Research results show that English teachers have received significant opportunities to learn about ICTrelated knowledge in their training courses. The findings of the study also show several important factors affecting the integration of Information and Communication Technology (ICT) into the teacher training process, especially factors related to teachers and lecturers, the provision of resources, and policies related to ICT.Ứng dụng Công nghệ Thông tin (CNTT) trong dạy học có ý nghĩa hết sức quan trọng trong công tác bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh ở Việt Nam nhằm đáp ứng yêu cầu cải cách giáo dục của nước nhà. Nghiên cứu này sử dụng phương pháp nghiên cứu kết hợp hội tụ (convergent mixed-methods design) để tìm hiểu nhận thức của các giáo viên dạy tiếng Anh bậc phổ thông và các giảng viên dạy tiếng Anh bậc đại học về các vấn đề liên quan đến công nghệ và tích hợp công nghệ trong công tác bồi dưỡng Nghiệp vụ sư phạm cho giáo viên tiếng Anh. Dữ liệu được thu thập từ cuộc khảo sát với sự tham gia của 60 giáo viên tiếng Anh tham gia khoá bồi dưỡng Nghiệp vụ sư phạm và các cuộc phỏng vấn trực tiếp với 3 giảng viên tham gia giảng dạy trong khoá bồi dưỡng đó. Kết quả nghiên cứu cho thấy các giáo viên tiếng Anh đã nhận được những cơ hội quan trọng để tìm hiểu về kiến thức liên quan đến CNTT trong chương trình bồi dưỡng của họ. Kết quả nghiên cứu cũng cho thấy một số yếu tố quan trọng ảnh hưởng đến việc tích hợp CNTT vào quá trình đào tạo bồi dưỡng giáo viên, đặc biệt là các yếu tố liên quan đến giảng viên, giáo viên trong quá trình giảng dạy, việc cung cấp tài nguyên và các chính sách liên quan đến CNTT.