Thực trạng tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn Địa lý lớp 7 ở các trường THCS khu vực I thành phố Thủ Đức, TP Hồ Chí Minh

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thanh Hiệp Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2023

Mô tả vật lý: tr.33

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 345934

Abstract: Experiential activity is an activity in which students directly practice in school or society under the guidance and organization of teachers and educators. This activity develops emotions, morals, skills and accumulates personal experiences. However, at present, when organizing experimental activities, teachers almost only teach theory, practical activities have not been implemented much due to lack of time, difficulties in funding, facilities... Therefore, the providing and supplementing knowledge for students is still limited. In response to the practical requirements of educational innovation and local practice, it is required that Geography teachers in high schools must have new capabilities to integrate and organize outdoor activities for students. At the same time, students themselves also need to be trained in thinking and problem-solving skills to be able to adapt to the changes of reality.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH