In the context of globalization and the continuous development of technology, OCOP products play a vital role in promoting local economic and cultural values. OCOP products are typical products and services created or processed from local resources, bringing specific economic and cultural values. However, the reality shows that many OCOP subjects have not taken advantage of digital transformation and marketing to effectively bring products and services to consumers, making it difficult for the consumption of products and services in the highly competitive market. This article will discuss the current status of OCOP subjects, as well as synthesize scientific findings related to digital transformation and digital marketing. At the same time, the article will also give some recommendations and solutions for digital transformation and digital marketing for OCOP subjects, to help improve competitiveness and sustainable development.Trong bối cảnh toàn cầu hóa và sự phát triển không ngừng của công nghệ, sản phẩm OCOP đóng vai trò quan trọng trong việc phát huy giá trị kinh tế và văn hóa của địa phương. Sản phẩm OCOP là sản phẩm, dịch vụ đặc trưng được tạo ra hoặc chế biến từ nguồn tài nguyên địa phương, mang lại những giá trị kinh tế và văn hóa đặc trưng. Tuy nhiên, thực tế cho thấy nhiều chủ thể OCOP chưa tận dụng chuyển đổi số, tiếp thị để đưa sản phẩm, dịch vụ đến tay người tiêu dùng một cách hiệu quả, khiến việc tiêu thụ sản phẩm, dịch vụ gặp khó khăn trong thị trường nhiều cạnh tranh. Bài báo này sẽ thảo luận về hiện trạng các chủ thể OCOP, cũng như tổng hợp các phát hiện khoa học có liên quan đến chuyển đổi số và tiếp thị số. Đồng thời, bài báo cũng sẽ đưa ra một số khuyến nghị và giải pháp chuyển đổi số, tiếp thị số cho các chủ thể OCOP, nhằm giúp nâng cao năng lực cạnh tranh và phát triển bền vững.