Nghiên cứu tính hiệu quả của đặt câu hỏi trước trong việc nâng cao kỹ năng đọc hiểu học thuật của sinh viên

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Quỳnh Anh Lương

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2023

Mô tả vật lý: tr.44

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 346160

Reading is the most common and compulsory activity that students have to do all the time and to comprehend English academic texts is one aspect which is most required by EFL students. However, there are some issues related to the reading comprehension ability and skills of university students, starting from the vocabulary insufficiency, problems in understanding linguistics complexities to the lack of background knowledge and proper reading strategies. To overcome these issues, pre-questioning is suggested in order to increase students’ reading comprehension. The purpose of this paper is to explore the effectiveness of pre-questioning in improving students’ achievement in reading and to give some suggestions regarding pre-questioning that teachers could apply in their classroom.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH