“Spirituality” and “Spiritual Tourism” in Vietnam from Theory of Religious Market

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Dinh Hong Hai

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Religious studies, 2023

Mô tả vật lý: tr.82-98

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 346430

The terms ‘spirituality’ and ‘spiritual tourism’have recently appeared in Vietnamese society to refer toactivities related to religion-beliefs and economy-tourism.To understand their meanings, this study firstly explains theetymology, then examines the context of the birth andexistence of these terms in contemporary Vietnamesesociety. Based on the commodity theory perspective of K.Marx and the behaviorism of Ludwig von Mises, it exploresrelevant issues in the period from ‘Đổi mới’ to the present.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH