Vận dụng phương pháp, kỹ thuật dạy học theo hướng phát triển năng lực tự giải quyết vấn đề trong học phần Lý thuyết số cho sinh viên Khoa Sư phạm Trường Đại học Trà Vinh

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Minh Triển Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2023

Mô tả vật lý: tr.88

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 346845

 The article presents some issues about competence, the difference between teaching with a competency approach and teaching with a content approach for students. The author raises the concept of capacity to be formed for students when teaching number theory
  Especially the ability to self-study, the ability to solve problems by themselves
  Ability to apply reasoning rules in problem solving
  The ability to apply the dialectic of mathematical thinking
  Ability to combine induction and inference in problem solving
  Ability to construct and test hypotheses
  The ability to detect objects has the function of evoking motives for knowledge-seeking activities. In addition, there are notes for instructors in flexibly and creatively choosing appropriate competencies to form for students when teaching number theory. Besides, equipping students with necessary skills to be able to meet practical needs when participating in teaching at primary school.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH