Nghiên cứu này nhằm làm rõ mối quan hệ giữa yếu tố hỗ trợ của nhà trường với khả năng thích ứng của giảng viên Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh trong đại dịch COVID-19 bên cạnh các yếu tố khác (tâm lý, nhận thức, thái độ, khả năng sử dụng công nghệ của giảng viên, mức độ tham gia của người học). Trên cơ sở đó, nghiên cứu đề xuất các giải pháp nhằm nâng cao khả năng thích ứng trong dạy học của giảng viên nhà trường trong điều kiện có nhiều thay đổiThe study aims to clarify the relationship between the support factor of the school and the adaptability of the lecturers of the University of Social Sciences and Humanities Vietnam National University Ho Chi Minh city during the COVID-19 pandemic in addition to other factors such as: Psychology, perception, attitude, ability to use technology of lecturers, level of participation of learners. From the result, the study proposes solutions to improve the adaptability in teaching of VNU-HCM in the changing conditions caused by the epidemic in particular and the change of teaching methods in general