Interaction plays a critical role in both traditional and online learning processes. For online learners of English, interaction with the course content is especially vital because it provides them with necessary knowledge in language competence and contributes to the success of online learning. This paper presents the findings of a study about learner-content interaction in an online English language learning course implemented at a university in Vietnam. The study findings reveal that the learners were confident in using the online course, but they did not particularly appreciate its usefulness. The study suggests that in the context where online language learning is at infancy like Vietnam, providing continuous technical support is crucial to promote autonomous learning.Tương tác đóng một vai trò quan trọng trong cả lớp học truyền thống và trực tuyến. Đối với người học tiếng Anh, tương tác với nội dung rất quan trọng vì nó cung cấp cho họ kiến thức về ngôn ngữ và góp phần vào sự thành công của quá trình học trực tuyến. Bài viết này trình bày kết quả nghiên cứu tương tác giữa người học và nội dung của một chương trình học tiếng Anh trực tuyến đã được thực hiện ở một trường đại học ở Việt Nam. Kết quả nghiên cứu cho thấy người học tự tin trong việc sử dụng khóa học trực tuyến này, nhưng họ không đánh giá cao hiệu quả của việc tương tác với nội dung của khóa học. Bài báo khuyến nghị là trong bối cảnh học ngoại ngữ trực tuyến cònđang ở giai đoạn sơ khai nhưtại Việt Nam, cần liên tục hỗ trợ kỹ thuật cho người học mới có thể giúp họ tự lực trong việc học trực tuyến.