Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến chất lượng dịch vụ và sự hài lòng của sinh viên trong giáo dục đại học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Đoàn Phương Thảo Trần, Minh Sang Võ

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2023

Mô tả vật lý: tr.101

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 351076

This study aims to explore the relationship between student service quality and student satisfaction in the context of higher education. A quantitative research approach was employed, with a sample size of 382 students from a private university in Vietnam. The research findings identified a set of student service quality dimensions, including assurance, responsiveness, reliability, empathy, and intangibles in the higher education setting. The results confirmed a positive correlation between service quality and satisfaction, indicating that the five components of student service quality directly influence student satisfaction. Specifically, the study highlights the role and significance of human factors in delivering service quality and satisfaction, which previous research on the relationship between service quality and satisfaction has not extensively explored
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH