The management of testing and evaluation of students' English learning results contributes to improving the quality of teaching and learning this subject in the context of deeper integration with the world. However, in recent years, the management of these activities in high schools in Tien Giang province, Vietnam has not made much progress and met the current requirements. The study was conducted on 212 out of 326 participants, including 34 school leaders and 178 teachers at 39 high schools in the first semester of the 2022-2023 school year. Its results were collected through questionnaires and quantitative analysis using SPSS 20.0 software. Based on the findings obtained from the data analysis, the writer offers some suggestions to improve the efficiency of testing and assessment management, thereby improving the quality of English learning of students.Việc quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá kết quả học tiếng Anh của học sinh góp phần nâng cao chất lượng dạy và học môn học này trong bối cảnh hội nhập sâu rộng hơn với thế giới. Tuy nhiên, trong vài năm trở lại đây, công tác quản lý các hoạt động này tại các trường trung học phổ thông tỉnh Tiền Giang, Việt Nam chưa đạt được nhiều tiến bộ và đáp ứng được yêu cầu hiện nay. Nghiên cứu được thực hiện trên 212/326 đối tượng tham gia, trong đó có 34 lãnh đạo nhà trường và 178 giáo viên tại 39 trường trung học phổ thông trong học kỳ I, năm học 2022-2023. Kết quả của nó được thu thập thông qua bảng câu hỏi và phân tích định lượng bằng phần mềm SPSS 20.0. Dựa trên những phát hiện thu được từ phân tích dữ liệu, người viết đưa ra một số gợi ý nhằm nâng cao hiệu quả quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá, từ đó nâng cao chất lượng học tiếng Anh của học sinh.