Aiming to improve the quality of management of life skills education for 5-6-year-old children according to the competency approach, helping managers promote the dynamism and creativity of teachers, linking the role of educational forces in organizing and managing life skills formation activities for 5-6-year-old children according to the competency approach. Thereby meeting the objectives of the preschool education program, improving the quality of comprehensive education quality and capacity for children to meet the requirements of educational innovation.Hướng tới việc nâng cao chất lượng quản lý giáo dục kỹ năng sống cho trẻ 5-6 tuổi theo tiếp cận năng lực, giúp nhà quản lý phát huy được tính năng động, sáng tạo của giáo viên, gắn kết được vai trò của các lực lượng giáo dục trong việc tổ chức quản lý hoạt động hình thành kỹ năng sống cho trẻ 5-6 tuổi theo tiếp cận năng lực. Từ đó đáp ứng được các mục tiêu của chương trình giáo dục mầm non, nâng cao chất lượng giáo dục toàn diện phẩm chất và năng lực cho trẻ nhằm đáp ứng những yêu cầu đổi mới giáo dục.