Managing the use of electronic learning materials (ELMs) in teaching at educational institutions is an urgent and necessary issue, requiring unified guidance and consistent implementation, seriously from management levels to teachers and students. This aims to help schools save resources for the development of learning materials, enable teachers to effectively utilize learning resources, refine the most suitable methods, knowledge, etc., for lessons, and enhance the quality of teaching. This article presents the current situation and proposes some management measures for using ELMs in teaching at public high schools in Binh Thanh District, Ho Chi Minh City.Quản lí sử dụng học liệu điện tử (HLĐT) trong dạy học tại các cơ sở giáo dục là vấn đề cấp bách và cần thiết, đòi hỏi sự chỉ đạo thống nhất và thực hiện đồng bộ, nghiêm túc từ cấp quản lí đến giáo viên (GV), học sinh (HS) nhằm giúp nhà trường tiết kiệm được nguồn lực cho phát triển học liệu, giúp đội ngũ GV sử dụng hiệu quả nguồn học liệu, chắt lọc những phương pháp, kiến thức… phù hợp nhất cho bài giảng và nâng cao chất lượng dạy học. Bài viết trình bày thực trạng và đề xuất một số biện pháp quản lí sử dụng HLĐT trong dạy học ở các trường trung học phổ thông (THPT) công lập quận Bình Thạnh, Thành phố Hồ Chí Minh.