Bài nghiên cứu hướng đến điều tra và phân tích nhận thức Chuyển Đổi Số (CĐS) của 271 học viên là các nhà giáo dục sau khi tham gia khóa học trực tuyến về chuyển đổi số thông qua việc kết hợp bài tập trắc nghiệm và tự đánh giá mức độ đáp ứng và hiệu quả của khóa học. Kết quả cho thấy, đa số (54.2%) học viên tự đánh giá mức độ đáp ứng của khóa học ở mức Cao. Thế nhưng, mức độ nhận thức của họ về nội dung CĐS của khóa học ở mức Rất thấp (ĐTB = 1.47). Có sự không đồng đều trong nhận thức của người tham gia (ĐLC = 1.08). Bên cạnh đó, một số đề xuất được người nghiên cứu đề xuất nhằm cải thiện các khóa học về CĐS.The current study aims to investigate learners’ awareness of digital transformations in education. The study involved the participation of 271 teachers of different levels and education managers, who joined an online digital transformation course. The instrument employed was an online questionnaire survey about the participants’ awareness of digital transformation in education. The results revealed that the majority of the participants (54.2%) stated that the course could meet their expectations. However, their awareness of the core information related to digital transformation in education in the course was at a very low level (M = 1.47). In addition, a wide variety of the participants’ answers was found with SD = 1.08. From the results, some recommendations were proposed in order to improve the quality of the digital transformation courses in the future.