Tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn Tự nhiên và Xã hội lớp 2 nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho học sinh

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Văn Trung Đỗ

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.108

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 379945

 To use project-based teaching to develop problem-solving competence for students through experiential activities in teaching 2nd grade Nature and Society, we have determined that the principles of choosing the content and goals of experiential activities include the following steps: (1) Determine the goal of the activities, (2) ) Determine the content, means, methods and forms of the activities
  (3) Make detailed plans for activities
  (4) Organize experiential activities
  (5) Summary evaluation of activities. The results of pedagogical experiments confirm the effectiveness of developing problem-solving competence of 2nd graders in studying Nature and Society through experiential activities according to the proposed process.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH