Syngas from refuse-derived fuel gasification is a potential fuel for use in heat engines. In this research, Ansys Fluent 2021R1 software was used to study the influence of the content of oxygen in the oxidant on the quality of syngas obtained from refuse-derived fuel wood gasifier, the fuel supply and combustion of dual fuel engine converted from Vikyno RV165 diesel engine. The heat value of syngas from refuse-derived fuel gasification can be improved by using oxygen-enriched air as oxidant. The total mass compositions of combustible gases in the syngas is 35%, 41%, 54% and 66%, respectively, when the air oxidant is enriched by 0%, 10%, 30% and 50% oxygen. Compared to diesel operating mode, the power reduction of dual fuel engine fueled with these syngas is 32.30%, 22.65%, 10.96% and 5.40%, respectively. It is possible to approximate characteristics parameters of the combustion process concentration of the dual fuel syngas engine increasing linearly according to the content of oxygen enriched air supplied to the biomass refuse-derived fuel gasifier. The results of this research as a basis for the widespread use of syngas in heat engines.Syngas thu được từ quá trình khí hóa là nhiên liệu tiềm năng sử dụng trên động cơ nhiệt. Trong công trình này, phần mềm Ansys Fluent 2021R1 được sử dụng trong nghiên cứu ảnh hưởng của hàm lượng oxygen trong chất oxy hóa đến chất lượng syngas thu được từ lò khí hóa viên nén nhiên liệu gỗ, quá trình cung cấp nhiên liệu và quá trình cháy của động cơ dual fuel được cải tạo từ động cơ diesel Vikyno RV165. Khi khí hóa viên nén nhiên liệu sinh khối với chất oxy hóa là không khí được làm giàu oxygen thì nhiệt trị syngas tăng. Tổng thành phần khối lượng các chất khí cháy được trong syngas lần lượt là 35%, 41%, 54% và 66% khi chất oxy hóa là không khí được làm giàu bởi 0%, 10%, 30% và 50% oxygen
mức giảm công suất của động cơ dual fuel so với động cơ diesel trước khi cải tạo khi sử dụng các mẫu syngas này lần lượt là 32,30%, 22,65%, 10,38% và 5,40%. Có thể xem gần đúng các thông số đặc trưng quá trình cháy của động cơ dual fuel syngas tăng theo quy luật tuyến tính theo hàm lượng oxygen làm giàu không khí cung cấp cho lò khí hóa viên nén nhiên liệu sinh khối. Kết quả của nghiên cứu này làm cơ sở để nghiên cứu sử dụng rộng rãi syngas trên động cơ nhiệt.