Nghiên cứu hành vi trì hoãn trong học tập của học sinh trung học cơ sở

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Giang Tiên Nguyễn, Thị Bích Hồng Nguyễn, Nguyễn Bảo Hân Trương, Nguyễn Ngọc Hân Trương

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.309

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 380146

In the contemporary educational landscape, student learning behavior is pivotal for academic success and national development. However, academic procrastination, a growing concern, negatively affects students’ performance and well-being. This study investigates academic procrastination among secondary school students, focusing on key factors: psychological instability, self-regulation, motivation, stress, and peer influence. The research reveals that psychological instability, poor self-regulation, and high stress levels significantly contribute to academic procrastination, while motivation and peer influence have unclear effects. Findings emphasize the need to address psychological well-being, enhance self-regulation skills, and manage stress to reduce procrastination. This study provides valuable insights into addressing academic procrastination among secondary school students.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH