Một số khó khăn trong phát triển tư duy phản biện cho sinh viên ngành Sư phạm Địa lí, Trường Đại học Cần Thơ

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Ngọc Phúc Nguyễn, Chí Thâm Trịnh

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2023

Mô tả vật lý: tr.88

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 380328

The purpose of this study is to analyze difficulties in order to propose solutions for developing critical thinking of Geography pedagogy students at Can Tho University. The research results have shown that there were two groups of factors including subjective and objective ones. The subjective factors were the passivity of students, lack of information, the limitation of time, inefficiencies in cooperation, restriction of soft skills, student’s lack of confidence,…). At the same time, objcective ones that can affect the development of critical thinking consisted of the limitation of class time, negative affects of social network, the impacts of part-time job, theoretical properties of assessment, lack of materials or learning aids,…
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH