THE POTENTIALS OF UTILIZING KARAOKE ACTIVITIES TO ENHANCE STUDENTS’ ENGLISH PRONUNCIATION

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thi Nam Nguyen, Thi Duong Pham

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Mở Hà Nội, 2024

Mô tả vật lý: tr.1

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 380671

Karaoke, a form of entertainment that employs a karaoke machine to present audio, visual, and textual information simultaneously, holds potential for language teaching due to its effective combination of language comprehension and verbal expression. This study investigates the impact of karaoke activities on English pronunciation by engaging 27 English major students in five karaoke-based pronunciation learning sessions. Both pretests and posttests, along with survey questionnaires and interviews, were employed to assess changes in participants’ pronunciation competency before and after the treatment. The findings demonstrate positive improvement in participants’ pronunciation as a result of karaoke activities.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH