Forming students' interest in learning Physical Education will contribute to improving the quality of teaching, contributing to increasing students' love and responsibility for their own health training. Based on research on theoretical issues, the article aims to evaluate the current state of learning interest of non-major students in the subject of Physical Education at the University of Education - Thai Nguyen University. The research content is through the following 04 methods: survey method, interview method, pedagogical observation method and statistical mathematical method. To improve the interest in learning Physical Education for non-major students at the University of Education - Thai Nguyen University, from research and evaluation of factors affecting the learning interest of students in the major. Non-specialists in the subject Physical Education, the author has proposed 06 measures to increase interest in learning the subject Physical Education for students in the whole school in general and non-specialized students in particular.Việc hình thành hứng thú học tập môn Giáo dục thể chất cho sinh viên sẽ góp phần nâng cao chất lượng giảng dạy, góp phần tăng thêm lòng yêu thích, cũng như trách nhiệm của sinh viên đối với việc rèn luyện sức khỏe của bản thân. Trên cơ sở nghiên cứu các vần đề về lý luận, bài báo nhằm đánh giá thực trạng hứng thú học tập của sinh viên khối không chuyên đối với môn học Giáo dục thể chất trong Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên. Nội dung nghiên cứu thông qua 04 phương pháp sau: phương pháp điều tra, phương pháp phỏng vấn, phương pháp quan sát sư phạm và phương pháp toán học thống kê. Để nâng cao hứng thú học tập môn Giáo dục thể chất khối cho sinh viên khối không chuyên Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên, từ việc nghiên cứu đánh giá các yếu tố ảnh hưởng đến hứng thú học tập của sinh viên khối không chuyên đối với môn học Giáo dục thể chất, tác giả đã đề xuất được 06 biện pháp nhằm nâng cao hứng thú học tập môn học Giáo dục thể chất cho sinh viên trong nhà toàn nhà trường nói chung và SV khối không chuyên nói riêng.