Nghiên cứu tâm lý và thái độ học tập môn Giáo dục Thể chất của sinh viên Học viện Ngân hàng

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Tuyết Mai Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.228

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 382049

 This study aims to create a basis for the annual implementation of integrated psychology teaching in physical education classes to improve the health and learning outcomes of Banking students. To achieve this goal, this study determined the impact of student participation in physical activities on perceived enjoyment and attitudes toward learning. To test the model, 282 questionnaires were collected from student groups. Samples were obtained using convenience sampling method, correlation analysis and structural equation modeling were performed using SPSS 21.0. Results obtained: 1) Students participating in physical activities have a statistically significant impact on perceived enjoyment
  2) Perceived enjoyment does not have a statistically significant impact on learning attitudes
  3) Participation has been shown to have a significant impact on learning attitudes.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH