EFFECTIVE IMPLEMENTING OF INCLUSIVE EDUCATION FOR CHILDREN WITH DISABILITIES IN VIETNAM

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thi Bich Thao Do

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội: Khoa học Xã hội, 2019

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 385678

Over the last decade, inclusion has become a world trend in specialeducation. In response to that trend, the Vietnamese government has adopted aprogressive policy to implement inclusive education. However, it is found there arebarriers of implementing inclusive education in Vietnam emerged from schoolteachers educational facilities, mobility and physical environment and socialattitude. Based on that, this paper attempts to give some suggestions for havingstrategies to promote implementation of inclusive education in Vietnam. Especially,we recommend for the role of the social worker’s intervention as facilitator forlearners with disabilities in inclusive education.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH