Assessing the physical condition ofstudents at the University of Forestry is one of theimportant criteria to evaluate the effectivenessof the school’s Physical Education program.Periodically testing and evaluating students’physical development is a requirement of trainingprogram accreditation. Based on the “Regulationson the assessment and classification of students’physical strength” to determine the characteristicsand evaluate the physical status of students atForestry University based on criteria and tests.Test results show that the physical fitness of schoolstudents is equivalent to that of Vietnamese peopleof the same age and gender, however, the physicalfitness of non-specialized students has not metthe physical fitness assessment standards. of theMinistry of Education and Training also accountsfor a high rate from 60% to 82%.Đánh giá thực trạng thể chất của TrườngĐại học Lâm nghiệp là một trong những tiêu chíquan trọng để đánh giá hiệu quả chương trình mônhọc Giáo dục thể chất của nhà trường. Định kỳkiểm tra, đánh giá sự phát triển thể chất của Sinhviên là một yêu cầu của kiểm định chương trìnhđào tạo. Căn cứ vào “Quy định về việc đánh giá,xếp loại thể lực học sinh, Sinh viên” để xác địnhđặc điểm và đánh giá thực trạng thể chất của Sinhviên trường Đại học Lâm nghiệp dựa trên các chỉtiêu và các test. Kết quả kiểm tra cho thấy thể chấtcủa Sinh viên nhà trường tương đương với thể chấtcủa người Việt Nam cùng lứa tuổi và giới tính, tuynhiên thể lực của Sinh viên không chuyên chưa đạtđược theo tiêu chuẩn đánh giá xếp loại thể lực củaBộ Giáo dục và Đào tạo còn chiếm tỷ lệ cao từ60% đến 82%