Dạy
học
hát
dân
ca
theo
hướng
trải
nghiệm
là
một
hình
thức
để
nâng
cao
chất
lượng
giảng
dạy
âm
nhạc
trong
các
trường
tiểu
học
và
trung
học
cơ
sở
hiện
nay.
Bài
viết
sử
dụng
phương
pháp
trải
nghiệm
thực
tế
và
thực
nghiệm
tại
trường
Tiểu
học
và
Trung
học
cơ
sở
Nguyễn
Xuân
Nguyên
để
đưa
ra
bốn
biện
pháp
dạy
học
hát
dân
ca
theo
hướng
trải
nghiệm
sáng
tạo.
Đó
là
các
biện
pháp꞉
Trải
nghiệm
dưới
hoạt
động
trình
diễn,
trải
nghiệm
qua
hoạt
động
trò
chơi,
các
hoạt
động
sáng
tạo
và
dạy
hát
dân
ca
Thanh
Hóa.
Đây
là
những
biện
pháp
giúp
cho
thầy
cô
các
trường
tiểu
học
và
trung
học
cơ
sở
có
thể
áp
dụng
để
làm
phong
phú
và
sinh
động
hơn
trong
các
bài
giảng
âm
nhạc
của
mình.Teaching
folk
singing
in
an
experiential
way
is
a
way
to
improve
the
quality
of
music
teaching
in
elementary
and
middle
schools
today.
The
article
uses
the
method
of
practical
experience
and
experimentation
at
Nguyen
Xuan
Nguyen
primary
and
secondary
schools
to
propose
four
measures
for
teaching
folk
singing
in
the
direction
of
creative
experience.
These
are
the
following
measures꞉
Experience
through
performance
activities,
experience
through
game
activities,
Creative
Activities,
and
Teaching
Thanh
Hoa
folk
songs.
These
are
measures
that
primary
and
secondary
school
teachers
can
apply
to
enrich
and
make
their
music
lessons
more
lively.