SUPPORTING STUDENTS IN TRANSLATING LITERARY WORKS THROUGH DESIGNED EXERCISES: AN IDEA IN TEACHING ENGLISH AND AMERICAN LITERATURE TO ENGLISH MAJORS

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thi Quyet Nguyen

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Hong Duc University Journal of Science, 2019

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 391709

The English and American Literature module causes many difficulties for students because of language barriers, especially metaphorical expressions. This study focuses on designing exercises that help students overcome those barriers to improve their ability in translating English metaphorical expression. The results show that the students appreciated these exercises and, at the same time, the test results of the experimental group were higher than the control group.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH