Bài viết nhằm xác định và đánh giá tác động tới kết quả học tập trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Văn Lang. Phương pháp nghiên cứu là: thống kê mô tả
đánh giá thang đo (Cronbach's alpha) và phân tích nhân tố khám phá
phân tích hồi quy đa biến
kiểm định giả thuyết thống kê
điều tra dữ liệu bằng bảng hỏi. Kết quả nghiên cứu, có 5 nhân tố tác động đến kết quả học tập trực tuyến của sinh viên: phương pháp học trong giờ học trực tuyến
phương pháp chuẩn bị học trực tuyến
phương pháp tương tác với giảng viên
kiên định học tập trong học trực tuyến
động cơ học tập trực tuyến. Đồng thời nghiên cứu cũng chỉ ra có sự khác biệt trong kết quả học tập trực tuyến của sinh viên giữa các năm học: Sinh viên năm 1 có kết quả tốt nhất sau đó đến năm 3 cuối cùng là năm 2., Tóm tắt tiếng anh, The paper aims to identify and evaluate the factors impacted on Online learning outcomes of students of Van Lang University. Research methods used in this study are: Descriptive statistics
Assessing reliability of the scale (Cronbach's alpha) and exploratory factor analysis
Multivariate regression analysis
Testing statistical hypotheses
surveying data by questionnaire. The research findings show that there are 5 factors affecting students' online learning results: online learning methods in online class
preparing methods for online learning
methods of interaction with lecturers
consistent learning in online learning
motivation for online learning. At the same time, the research also shows that there is a significant difference in the results of students' online learning between academic years: first-year students have the best results, the second is third-year students, and finally, second-year students.