Nghiên cứu này khảo sát các yếu tố ảnh hướng đến sự tương tác của người học trong một khóa học tiếng Anh trực tuyến ở một trường đại học ở Việt Nam, sử dụng phương pháp nghiên cứu kết hợp định lượng, định tính và phân tích nhân tố. Kết quả nghiên cứu cho thấy các yếu tố liên quan đến khóa học bao gồm nội dung và tính linh hoạt khi triển khai, trong khi các yếu tố liên quan đến người học bao gồm khả năng sử dụng interenet và quan điểm của họ về hiệu quả của học trực tuyến. Các yếu tố liên quan đến giáo viên bao gồm tính kịp thời, hiệu quả của ý kiến phản hồi và tần suất truy cập. Ngoài ra, trong bối cảnh ở Việt Nam, một số yếu tố văn hóa như sự bị động, ngại hỏi giáo viên cũng làm ảnh hưởng đến sự tương tác của người học., Tóm tắt tiếng anh, This study examines the factors that influenced learners' online interaction in an online English learning course offered at a Vietnamese university using mixed methods approach and principal component analysis. It explores which factors would have impact on learners' interaction with the content, peers and instructors in the course as well as the level of importance for each factor. The findings of the study indicated that factors related to the online course were its content and flexible delivery while those concerning the learners were their internet self-efficacy as well as their perceived usefulness of interaction processes. The factors related to the instructors included timeliness and usefulness of feedback and their online presence. In addition, in Vietnamese context, the cultural factors such as being passive, fear of asking questions to instructors also influenced learners' online interaction.