Liên từ đẳng lập trong tiếng Hán hiện đại là một điểm ngữ pháp thường gặp và gây khó khăn cho học sinh Việt Nam trong quá trình sử dụng. Bài viết sử dụng phương pháp phân tích đối chiếu ngôn ngữ, trên cơ sở Mô hình phân chia độ khó với 6 cấp độ, phân cấp độ khó của liên từ đẳng lập, dự đoán những lỗi sai của học sinh khi sử dụng liên từ này và đưa ra một số đề xuất giúp nâng cao hiệu quả giảng dạy liên từ , Tóm tắt tiếng anh, Coordinating conjunction is a common grammatical point and causes difficulties for Vietnamese students in the process of using it. The study uses linguistic contrastive analysis method, base on the Difficultly Hierarchy which has six degrees: positive transfer, coalescence, under differentiation, reinterpretation, over differentiation and split, classifies the difficulty of Chinese coordinating conjunction, forecasts the mistakes that learners often make when using this conjunction, thereby improving the efficiency of learning Chinese language of Vietnamese people