Nghiên cứu theo phương pháp hỗn hợp làm sáng tỏ các yếu tố ảnh hưởng đến nỗi lo lắng của 84 sinh viên không chuyên năm thứ 2 tại một trường đại học công lập ở Việt Nam trong giờ học nghe. Nghiên cứu thu thập dữ liệu qua Bảng câu hỏi khảo sát phỏng theo Kim (2000) và phỏng vấn bán cấu trúc, nhằm tìm hiểu nỗi lo lắng của sinh viên liên quan đến yếu tố về giảng viên, sinh viên và tài liệu sử dụng trong giờ học nghe. Kết quả cho thấy sinh viên lo sợ nhất là mất khả năng tập trung trong quá trình nghe, cách phát âm và giọng điệu lạ, tốc độ của bài nghe và các biểu hiện của giảng viên dạy nghe. Nghiên cứu cũng chỉ ra một số hạn chế đồng thời cung cấp một số đề xuất sư phạm nhằm giảm tải nỗi lo lắng của sinh viên trong giờ học nghe tiếng Anh., Tóm tắt tiếng anh, The mixed-method study sheds light on the factors influencing 84 non-English major sophomores' listening anxieties in a public university in Vietnam. The questionnaire adapted from Kim (2000) and semi-structured interviews were employed to discover students' anxiety levels related to teacher factors, student factors, and materials during their listening process. The findings show a high frequency of anxiety experienced by many students when they were distracted during the listening process. Secondly, the concern emerges from unfamiliar English pronunciation and accents, which led to students' difficulty understanding English audio recordings. As a third obstacle, the speaker may experience discomfort if they speak at a fast speed, which pertains to the second concern of being overworked. Lastly, students' nervousness during listening sessions was worsened by instructor-related worries. Though there was still restraint, several pedagogical implications were additionally presented in the field to help increase students' anxiety in EFL listening classes.