Giải pháp trong dạy học và sử dụng quán dụng ngữ tiếng Trung thông qua khảo sát học viên luyện HSK5

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Phương Thủy Ngô, Thị Kim Chi Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.80

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 405321

Abstract: This study investigates the challenges non-specialist learners face in using Chinese idioms, focusing on those preparing for the HSK5 exam. Employing surveys, classroom observations, and second language acquisition theories, it identifies common errors and proposes improvements. Findings reveal that misunderstandings and incorrect usage stem from a lack of cultural context knowledge. The study suggests new teaching approaches emphasizing interaction, practice, and cultural understanding, aiming to help learners use idioms accurately and flexibly. This enhances communication skills and cultural awareness of China.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH