Bài báo tìm hiểu những biểu hiện và nguyên nhân của những trở ngại tâm lý trong hoạt động học tập theo hệ thống tín chỉ của sinh viên sư phạm Trường Đại học Phú Yên. Trên cơ sở đó, chúng tôi có những kiến nghị giúp sinh viên khắc phục, hạn chế những trở ngại nhằm đạt được mục đích trong học tập và đáp ứng yêu cầu đào tạo của nhà trường. Từ khóa: Tín chỉ, hoạt động học tập, sinh viên, trở ngại tâm lý. , Tóm tắt tiếng anh, This article investigates the signals and reasons for the psychological barriers in the learning activities of the credit-based system for the pedagogical students at Phu Yen University Studying the psychological barriers in learning activities under the credit system of Phu Yen University's pedagogical students in order to understand the signs of psychological obstacles in learning, the causes leading to obstacles there. Based on that, some suggestions are made to help them overcome or limit such obstacles to achieve their learning goals and meet the institutional training requirements. Key words: Credit, learning activities, students, psychological barriers.