Đối với trẻ ở lứa tuổi mẫu giáo, vốn từ của trẻ đã có đủ các loại từ vì vậy cần giáo dục hành vi giao tiếp có văn hóa cho trẻ. Trong ngành giáo dục thì giáo dục đạo đức cho trẻ là một bộ phận không thể thiếu được của nền giáo dục toàn diện. Giáo dục đạo đức có ảnh hưởng to lớn đến các mặt giáo dục khác. Giáo dục hành vi giao tiếp có văn hoá là một bộ phận của giáo dục đạo đức cho trẻ. Và hơn thế nữa trong giai đoạn hiện nay, công tác giáo dục hành vi giao tiếp có văn hóa cho trẻ đang gặp rất nhiều khó khăn trong việc lựa chọn nội dung, sử dụng các biện pháp giáo dục và phối hợp giữa nhà trường và phụ huynh. , Tóm tắt tiếng anh, Psychology and education have proven that the children from birth to 6 years old are a very long development step. Any child in that age has to go through stages of development. Each stage has its own developmental needs. It requires appropriate responses and forms of impact. To become an adult in the true sense of the word, there must be the educational impact from the adult right from the moment the baby cries out. Children are the happiness of the family, the future of each nation: "Children of today, the world of tomorrow". Protecting, caring for and educating the children is the responsibility of the state, the whole society and each family. For the children at preschool age. their vocabulary already has all kinds of words, so it is necessary to educate them in cultural communication behavior. In the field of education, the moral education for them is an indispensable part of a comprehensive education. Moral education has a great influence on other aspects of education. Educating cultural communication behavior is a part of moral education for the children. And more than that, in the current period, the education of cultural communication behaviors for them is facing a lot of difficulties in choosing content, using educational methods and coordinating between schools and parents.