Chính phủ đỡ ban hành "Chiến lược phát triển ngành Ngân hàng Việt Nam đến năm 2025, định hướng đến năm 2030"
trong đó, quan điểm chiến lược phát triển hệ thống ngân hàng Việt Nam là huyết mạch và trọng yếu của hệ thống tài chính
Các tổ chức tín dụng (TCTD) hay ngân hàng thương mại (NHTM) được đối xử bình đẳng, cạnh tranh theo pháp luật, hoạt động tự chủ, tự chịu trách nhiệm. Trong thời gian qua, mặc dù nguồn nhân lực của hệ thống TCTD đã được cải thiện đáng kể, tuy vậy, Chính phủ vẫn đặt ra yêu cầu chú trọng phát triển nguồn nhân lực của ngành Ngân hàng đàm bảo cho việc thực hiện thắng lợi các mục tiêu chiến lược. Bài viết nêu một số hạn chế, bất cộp về nguồn nhân lực NHTM, qua đó, đề xuất một số phát triển nguồn nhân lực NHTM để thực hiện thắng lợi chiến lược phát triển ngành Ngân hàng đến 2025 và định hướng 2030., Tóm tắt tiếng anh, The Government promulgated "Strategy to develop Vietnam's banking industry to 2025, orientation to 2030"
in which, the strategic point of view for the development of the Vietnamese banking system is the lifeblood and vital part of the financial system
Credit institutions (credit institutions) or commercial banks (commercial banks) are treated equally, compete in accordance with the law, operate autonomously and take self-responsibility. In the past time, although the human resources of the credit institution system have improved significantly, the Government still requires to focus on developing human resources of the banking industry to ensure the successful implementation of the banking system. strategic goals. The article outlines a number of limitations and shortcomings in human resources of commercial banks, thereby, proposing some development of human resources of commercial banks to successfully implement the development strategy of the banking industry to 2025 and orientation to 2030.