Nghiên cứu năng lực tiếng Anh của học sinh lớp 12 được thực hiện ở một số tỉnh, thành thuộc vùng Đồng bằng sông Cửu Long nhằm xác định những khó khăn từ phía người dạy và người học từ đó làm cơ sở cho việc đề ra các chiến lược và lộ trình phù hợp giúp nâng cao năng lực ngoại ngữ cho sinh viên không chuyên tiếng của Trường Đại học Cần Thơ theo tinh thần Nghị quyết 32-NQ/ĐU của Đảng ủy Trường Đại học Cần Thơ., Tóm tắt tiếng anh, The article focuses on assessing the current situation of 12th grade English teaching and learning in some provinces and cities in the Mekong Delta
on the basis of a survey to evaluate teachers and students through questions to know what are the advantages and limitations, and to point out the causes of that situation
from there, propose some recommendations to improve the teaching and learning of English in grade 12 for better students in the coming time.