Kết cấu cầu cong thường được áp dụng phổ biến tại các nút giao cắt khác mức, cầu vượt và cầu cạn làm ven sườn núi nhằm tránh sụt trượt hay qua các khu bảo tồn thiên nhiên. Xoắn trong cầu cong là vấn đề rất được quan tâm trong quá trình thiết kế kết cấu công trình. Nội dung nghiên cứu của bài báo sẽ xét đến kết cấu dầm hộp bê tông cốt thép dự ứng lực (BTCT DƯL) nhịp liên tục khẩu độ 40m, bán kính cong 70 m, là bán kính cong nhỏ nhất có thể được áp dụng theo phạm vi yêu cầu của loại đường cấp 3 đồng bằng. Các sức kháng làm việc như uốn, cắt và xoắn sẽ được kiểm tra với kết quả nội lực thu được từ mô hình phân tích tính toán nhịp kết cấu nhịp dầm cong theo thuật toán phương pháp phần tử hữu hạn (PP PTHH). Kết luận về sức kháng xoắn của mặt cắt dầm được chọn sơ bộ từ nhịp thẳng so sánh với nội lực gây ra bởi tải trọng tác dụng trên nhịp dầm cong, ảnh hưởng bởi giải pháp bố trí gối và hệ thống DƯL lên phân bố mô men xoắn trong dầm sẽ được trình bày trong bài báo, Tóm tắt tiếng anh, Curved pre-stressed concrete bridge structures have been applied commonly to grade separated intersections, overpass bridges, viaducts and bridges in mountainous areas which avoid landsliding and compromise the landscape in Natural Area Preserves. Torsion in curved bridge girders is a such considerable issue for bridge structural design process. Bridge girders designed with the type of box section achieve good tortional resistance and both positive and hogging flexural strength, which is suitable for the bridge structure of continuous spans. The background of tortional resistance based on the mean of closed box geometry and stirrups is analysed. Factors which influenced on girder's tortional moment distribution like bearing set up and tendon arrangenment are also important contents of the paper. Research contents of this paper investigate curved pre-stressed concrete (PC) box girder bridges with span length of 40m and horizontally curved radius of 70m, the minimum curved radius according to the current design code requirements of delta third level highway. The flexural, tortional and shear resistances of the bridge girder will be checked accordiong to internal force distributions obtained from FEM models. Conclusions of torsional resistance of girder which preliminarily designed from corresponding straight bridge, influences of bearing arrangement and tendon design on torsional moment distribution are also presented in this paper.