Thực trạng tổ chức hoạt động dạy học theo dự án (Project Based Learning -PBL) trong giảng dạy môn Phiên dịch tại Khoa Ngôn ngữ và Văn hoá Nhật Bản

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Minh Hiếu Lê

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.179

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 414129

Project Based Learning (PBL) is an effective method to link theory with practice, letting learners acquire knowledge as well as draw experiences through practical activities. In order to create study environment for students to practice interpretation, improve both knowledge as well as skills and working attitude, the lecturers of interpretation subject at the Faculty of Japanese Language and Culture have organized the project activity named “Making video on topic Students and Job - through the format of interviews - interview interpretation”. The project is carried out by 3rd year students, at the 5th semester and taken as a mid-term mark of Interpretation subject (3 credits). From survey data, it shows that the students are interested in carrying out the project, and doing project is contributing to fostering thinking skills, working skills, communication skills, teamwork as well as building attitude such as gratefulness, respectfulness, and helpfulness effectively.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH