TPR (TOTAL PHYSICAL RESPONSE): BENEFITS AND LIMITATIONS

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Mai Thị Thanh Thu, Nguyễn Thị Huế, Phạm Thị Hoàng Ngân

Ngôn ngữ: Vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên, 2019

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 415859

TPR (Total physical response) là phương pháp giảng dạy ngoại ngữ phỏng theo cách trẻ em học ngôn ngữ mẹ đẻ xây dựng năng lực nghe hiểu trước khi nói, học tập trong môi trường không áp lực, vận dụng cả não trái và não phải, và kết hợp vận động thể chất và học ngôn ngữ. Mặc dù đã ra đời từ những năm 60 của thế kỉ trước, nhưng TPR vẫn là một phương pháp dạy - học ngoại ngữ nói riêng và tiếng Anh nói chung mang lại nhiều hiệu quả cũng như hứng thú cho người học. Trong khuôn khổ bài viết này, chúng tôi đề cập đến những ưu, nhược điểm của phương pháp này với mục đích giúp giáo viên và người học có cái nhìn cụ thể, sâu sắc hơn về TPR làm cơ sở để áp dụng TPR trong lớp học ngoại ngữ. TPR (Total physical response) is a method of teaching foreign language resembling the way children learn their native language in some aspects building listening comprehension ability before speaking, stress-free learning environment, combination of left and right brained learning and integration of physical activities with learning language. Although it was born in the 60s of the last century, TPR is still a method of teaching - learning foreign languages in general and English in particular, bringing more efficiency and interest to learners. In the context of this article, we mentioned the benefits and limitations of this method with the aim of helping teachers and learners have a more specific and deeper view of TPR, which will form a basis to apply TPR in their language class., Tóm tắt tiếng anh, TPR (Total physical response) is a method of teaching foreign language resembling the way children learn their native language in some aspects building listening comprehension ability before speaking, stress-free learning environment, combination of left and right brained learning and integration of physical activities with learning language. Although it was born in the 60s of the last century, TPR is still a method of teaching - learning foreign languages in general and English in particular, bringing more efficiency and interest to learners. In the context of this article, we mentioned the benefits and limitations of this method with the aim of helping teachers and learners have a more specific and deeper view of TPR, which will form a basis to apply TPR in their language class.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH