Các yếu tố ảnh hưởng đến công tác xã hội hỗ trợ tâm lý cho học sinh hệ Trung cấp Trường Cao đẳng nghề Vĩnh Phúc

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Gia Quang Nguyễn, Thị Minh Hương Phan

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.309

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 416263

Students studying at the intermediate level at Vinh Phuc Vocational College have an average input level, are cognitively weaker than high school students studying at other schools and often encounter many psychological problems, especially especially for children with unfavorable family circumstances. At this age, children are susceptible to lifestyle deviations when influenced by the social environment such as game addiction, neglecting studies, and pursuing bad habits. To do a good job of vocational education for children, it is necessary to focus not only on teaching knowledge, but also on helping them overcome psychological difficulties and develop their personality. Vocational education not only teaches jobs but also teaches people. This requires the cooperation of social forces, most importantly the close coordination between families and schools in supporting student education.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH