Bài viết nhằm khám phá cấu trúc tích hợp của hành vi chia sẻ tri thức, phát triển bộ công cụ đáng tin cậy và thích hợp để định lượng hành vi chia sẻ tri thức của cá nhân đang làm việc trong môi trường giáo dục đại học tại TP. Hồ Chí Minh. Bốn cẩu trúc biên nghiên cứu có ý nghĩa gồm sẵn sàng chia sẻ, sẵn sàng nhận sử dụng, cảm nhận hữu ích và cảm nhận sự tự chủ. Thang đo được thực hiện phân tích nhân tố khám phá và phân tích khẳng định nhân tố để xác nhận giá trị thang đo mới. , Tóm tắt tiếng anh, The study is to explore the integrated structure of knowledge sharing behavior and develop a reliable and appropriate measurement scale to quantify the knowledge sharing behavior of individuals who are working in the higher education filed in Ho Chi Minh City. This study identifies four significant components of the researched structure including willingness to share knowledge, willingness to use of knowledge, perceived the useful of received knowledge, and perceived autonomy. The measurement scale is used with statistical techniques including Explore Factors Analysis and Confirmatory Factor Analysis to confirm and create